Вы не вошли. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.


На правах рекламы

Мастерская СААБ сервис клуб – мы заботимся о вашем автомобиле

(Страница 2 из 2)

Страницы Назад 1 2 Обновить

Чтобы написать сообщение необходимо войти или зарегистрироваться

RSS

Сообщений [ с 26 по 28 из 28 ]

26

Re: Вопрос по маслу в акпп

Vint пишет:

Мне объяснили что у Т -VI требования выше,поэтому вместо  DEXRON III можно.   Спрашивал здесь  http://www.akpp-club.com.ua/index.php?page=questions

Так точно. Старая 4-ступенчатая автоматическая коробка передач AISIN, котороя требует DEXRON III, можно залить с маслом стандарта JWS3309 (как Т -IV, у тебя ошибка написал Т -VI). Я думаю, сделать то же самое с мой СААБ 9-5, 1998 года с 4 ступенчатая автоматическая коробка передач. Я в первую очередь необходимо заказать 10 л масло стандартом JWS3309, с того же сайта, который я привел выше.
10 литров требуется для полной замены масла за один раз с помощью специальной машины для этой цели.
Хорошо поставить ссылку на ваш ответ, а не ссылку на сайт.
Удачи всем!
БОБИ

Мой автомобиль СААБ 9-5, 1998 года. 2,0 LPT

27

Re: Вопрос по маслу в акпп

А вот, что ответили мне от AISIN Europa:

Dear Mr. B.......... M............,(сдесь мое имя)

Regarding this question, I would like to advise like below:

Firstly, The D3 or D6 are NOT the standard for Japanese=Aisin transmission, for GM cars.

But the old D2E and D3 are similar for T4. I believe you can apply  D3 for 4 speed transmission.
It won't cause a serious problem, but may feel the different shifting for a while.


Secondly, 5 speed transmissions: if the color of ATF is totally black and smell burnt, it means the disc plate in the transmission has already burnt.
The burnt disc plate may cause slip. Slip means the transmission cannot expect the smooth shift.

In addition, if this transmission is "Slip controlled", the situation is worse. "Slip controlled" is the system to aim better fuel consumption.
Usually, the shifts will be changed from 1st, 2nd, and 3rd. But each shift has a gap to change the shift. It causes bad fuel consumption.
Under the slip controlled, for example, 2nd gear will be slipped when the rounding of engine became higher. In the same time, 3rd gear will start.
Not waiting the regular shift, two gears will work in the same time, it makes efficient control.
This kind of transmission is required a particular ATF like T4 or, Aisin ATF.

Before replace the ATF, you may consider and understand that the transmission itself has already broken.
Therefore you could apply T4 but you should recognize the transmission itself is almost dead.

Hope this comment will bring you satisfaction.

For further question or action, I should recommend you to contact your car dealer who will have perhaps another conclusion or advice.

Best Regards,

Philippe Vanderborck
Sales Manager
After market Division

AISIN EUROPE SA
Avenue de l'Industrie, 21
1420 Braine-l'Alleud
Belgium
Tel: + 32 2 389 4331
Mobile: +32 (0)473 33 6496
Fax: + 32 2 387 06 33
e-mail: philippe.vanderborck@be.aisin-europe.com
Visit our website http:// http://www.be.aisin-europe.com

Мой автомобиль СААБ 9-5, 1998 года. 2,0 LPT

28

Re: Вопрос по маслу в акпп

Вот еще один ответ, который я получил от AISIN EUROPE SA сегодня:

Dear Sir,
The best for you is to contact that oil supplier.
If this oil manufacturer understand what is T4, means it clears T4 standard, I would say it could be applied the same oil for 4 speed.

One additional information; Be care for the amount of fluid.
ATF is very easy to expand or shrink by temperature of the oil. The most frequent trouble is different amount.
Usually, people takes out the fluid while the transmission is hot. But sometimes he pour exactly same amount from “cold” can.
Considering the expansion, it is too much.

In Japan, the special tool called ATF changer calculates the weight of oil that has been taken, and pour exactly same weight from cold can.
If you does not have the tool, when you take the old fluid, wait for a while until the old oil will be cooled down.
After cooled down, check the amount and pour the exact same amount of new oil.


Best Regards,

Philippe Vanderborck
Sales Manager
After market Division

AISIN EUROPE SA
Avenue de l'Industrie, 21
1420 Braine-l'Alleud
Belgium
Tel: + 32 2 389 4331
Mobile: +32 (0)473 33 6496
Fax: + 32 2 387 06 33
e-mail: philippe.vanderborck@be.aisin-europe.com
Visit our website http:// www.be.aisin-europe.com


А читат, что то есть здесь:
http://saabworld.net/f29/saab-9-5-autom … #post55596

Мой автомобиль СААБ 9-5, 1998 года. 2,0 LPT

Сообщений [ с 26 по 28 из 28 ]

Страницы Назад 1 2 Обновить

Чтобы написать сообщение необходимо войти или зарегистрироваться

Саабщественные объявления

Печати и Штампы (Москва) Клуб «Синий нос» – Избранное Страхование для Saabnet.ru
Since March, 1997