Хм... Саш, а разве это не наименование мотора H который Saab начал делать в 1981 году c 2-мя клапанами на цилиндр. Тип получается H - там помпа выносная у него. Но с другой строны у меня на моторе на клапанной крышке два отверстия под картерные газы а на этом моторе всего одно.. днем сфоткаю выложу мотор.
Были раньше ведь моторы 20B и были моторы B201C, B201I
Вот еще что я вычитал в WiKi:
![http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/SaabHengine.jpg](http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/SaabHengine.jpg)
B201 is the original H engine with two valves per cylinder and a single overhead camshaft. It was introduced in 1981 and unlike the B engine it did not have the central shaft which used to power the distributor, oil- and coolant pump. Instead the distributor is located at the front of the cylinder head and directly driven by the camshaft, while the integrated waterpump was replaced with a separate unit to the rear of the engine.
Ну и дальше ставили 1 или 2 карбюратора:
It was available with 100 PS (74 kW; 99 hp) at 5200 rpm using a single carburettor, 108 PS (79 kW; 107 hp) at 5200 rpm using a dual carburettor, 118 PS (87 kW; 116 hp) at 5500 rpm using Bosch K-Jetronic fuel injection and a turbocharged, fuel injected version with 145 PS (107 kW; 143 hp) at 5000 rpm. In 1986 an intercooled version of the turbo engine also became available, it produced 155 PS (114 kW; 153 hp) at 5500 rpm.
Saab 9-3ОГ, saab 9-3 aero 2005
Были:Saab 99, Bmw e32 750, opel astra D, Subaru WRX, nexia SOHC